Netflix en Disney+ willen een goedkoper abonnement met advertenties gaan aanbieden. Uit onderzoek van het Consumer Insights Panel van Telecompaper blijkt dat deze zet een groei van het aantal abonnees van beide streamingdiensten kan gaan opleveren.
Het onderzoek dat is uitgevoerd onder 1750 respondenten blijkt dat 19% van de respondenten zonder een abonnement op Netflix wel open staan voor de streamingdienst door middel van een goedkoper abonnement met advertenties. Ook huidige abonnees van de streamingdienst is met 22% van de respondenten interesse in de nieuwe abonnementsvorm.
Op dezelfde vraag als bij Netflix beantwoordt 14% van de respondenten geïnteresseerd te zijn in een Disney+ abonnement met reclame. Van de huidige abonnees van de streamingdienst van Disney blijkt 19% interesse te hebben in zo’n abonnement.
Disney liet een paar maanden geleden dat het nieuwe abonnement maximaal 4 minuten per uur reclame gaat tonen. Netflix heeft behalve een bevestiging van het goedkopere abonnement, nog niet meer informatie vrijgegeven.
Vergelijkstreaming doet deze maand ook onderzoek naar de voorkeuren omtrent video on demand-services. Door deel te nemen aan dit onderzoek maak je kans op een € 50 cadeaubon van Amazon. Deelnemen kan via deze link.
In de laatste drie maanden van 2022 heeft Spotify er 10 miljoen Premium-klanten bijgekregen.
Vandaag heeft Disney laten weten dat de verhoogde kosten voorlopig niet gelden voor de bestaande…
Viaplay heeft eindelijk haar klanten geïnformeerd over de prijswijziging van de streamingdienst.
Netflix heeft haar kwartaalcijfers van het vierde kwartaal van 2022 bekendgemaakt. Het aantal abonnees groeide…
Nadat Viaplay vandaag de prijzen van een maandabonnement verhoogde, heeft ook Disney vandaag de maandelijkse…
Vandaag zien we dat de kosten van het Viaplay maandabonnement per direct zijn verhoogd van…
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. We gaan ervan uit dat je hiermee akkoord gaat, maar je kunt je afmelden als je dat wilt.
Lees meer