Viaplay lanceert in het voorjaar in Noord-Amerika en stelt verdere internationale lanceringen uit

De Viaplay Group heeft tijdens de Capital Markets Day van 2022 bekendgemaakt dat de streamingdienst in Amerika en Canada in februari en maart verschijnt. Daarnaast heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met Pickbox NOW om haar content via Viaplay Select beschikbaar te maken in zeven extra Europese markten.

Naast de overeenkomst met Pickbox NOW heeft het bedrijf ook besloten dat de lancering van haar streamingdienst in Zwitserland, Duitsland en Oostenrijk wordt uitgesteld. Een lancering van Viaplay in deze landen was gepland voor 2023. De reden voor het uitstellen is dat het bedrijf kostenbesparing wil doorvoeren.

Deze kostenbesparing is nodig omdat het bedrijf een flink verlies in 2023 verwacht voor haar internationale activiteiten. Viaplay Group verwacht voor haar internationale activiteiten een verlies van ongeveer $92 miljoen tot $102 miljoen. In Scandinavië gaat het wel beter, want in 2023 verwacht het bedrijf $111 miljoen tot $125 miljoen aan inkomsten.

Naast de kostenbesparing heeft Viaplay Group ook wat nieuwe directeuren aangesteld. Alexander Bastin is benoemd tot Executive VP en Chief Commercial Officer voor de Baltische, Poolse en Nederlandse activiteiten van Viaplay. Ook voor de activiteiten in Scandinavië, Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika worden nieuwe directeuren aangesteld. Deze nieuwe mensen worden per regio aangesteld om betere resultaten in deze regio’s te behalen.

Lees hier meer over de streamingdienst Viaplay.