CANAL+ keert terug naar Nederland met nieuwe streamingdienst

Geschatte leestijd: 1 minuut

De terugkeer van CANAL+ naar Nederland is officieel aangekondigd. Met een nieuw platform wil het een stempel drukken op de markt. Nog voor het jaar eindigt, kunnen Nederlanders genieten van Europese films en series via de app. CANAL+ heeft wereldwijd al meer dan 25 miljoen abonnees.

Het bedrijf is eigenaar van diverse merken, zoals STUDIOCANAL en Dutch FilmWorks. Het richt zich op de Europese productie en distributie van entertainment. Het aanbod zal exclusieve CANAL+ Originals bevatten, evenals producties van partners zoals Viaplay en Lionsgate.

Bij de lancering verwacht men topseries zoals ‘The Brigade’ en het nieuwe seizoen van ‘Furia’. Ook internationale hits, zoals de serie ‘Negotiator’, zijn inbegrepen. De Nederlandse lancering onderstreept CANAL+’s ambitie om Europees te groeien.

“Met onze ambitie om internationaal verder te groeien is Nederland een logische volgende stap om onze positie als Europese contentaanbieder te versterken. Met een onderscheidend aanbod, jarenlange expertise in de markt met Canal Digitaal, onze Canal Digitaal TV app welke sport, tv, films en series combineert en de volwassen streamingmarkt die Nederland kent, kijken we er naar uit hier op korte termijn te lanceren. Ik ben trots om direct bij de start Ziggo als launching partner te hebben. Zo is CANAL+ direct toegankelijk voor een groot deel van de Nederlandse consumentenmarkt”
Hans Troelstra, CEO M7 /CANAL+ Group
“Naast geweldige films en series die we in de CANAL+ app aanbieden, hebben we ook de mogelijkheid om eigen producties te creëren via het immense contentnetwerk van CANAL+ Group waarin we actief zijn. Daarnaast bieden we voor de Nederlandse consument een nieuwe zender, CANAL+ Action, die 24 uur lineair wordt geprogrammeerd. Actie moet gezien worden als gevoel, niet als genre. Consumenten kunnen aantrekkelijke series en films verwachten uit genres als misdaad, sport, drama en thriller. Met het CANAL+ platform bieden we een spannend en eigenzinnig alternatief voor de grote Amerikaanse aanbieders.”
Alco de Jong, Country Manager CANAL+

De samenwerking met Ziggo maakt de app beschikbaar op de Mediabox Next en Next Mini. Volgens Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt van Ziggo, verrijkt deze samenwerking hun streamingaanbod.

De app zal verkrijgbaar zijn via appstores en Ziggo. Prijzen starten vanaf € 4,99 per maand, met een gratis proefperiode van zeven dagen. Gebruikers kunnen de app tegelijkertijd op twee apparaten gebruiken. Canal Digitaal TV App gebruikers krijgen ook toegang tot het nieuwe aanbod.

Lees hier meer over de beste video on demand platformen.

Gerelateerde artikelen