Consumentenbond roept Viaplay op te reageren op klachten

Vandaag haalde Max Verstappen weer veel succes tijdens de Grand Prix van Barcelona. Verstappen won de race en nam daardoor de leiding over in het WK over. Kijkers hadden echter minder succes tijdens de race via Viaplay. Op social media regende het weer klachten over de uitzending van de streamingdienst.

De uitzendingen van de race, kwalificatie en/of vrije training in Barcelona toonde weer veel storingen. Zo werden er veel haperingen van het beeld gemeld, maar ook hadden sommige gebruikers soms helemaal geen beeld van de Formule 1. Deze problemen zijn er helaas niet voor het eerst. Tijdens vorige races werden er gelijkwaardige problemen waargenomen.

Consumentbond: “321 klachten wachten op antwoord”

De Consumentenbond is deze klachten ook niet ontgaan. Op de website Klachtenkompas, een initiatief van de Consumentenbond, hebben veel mensen klachten geplaatst over de streamingdienst Viaplay. Het totaal aantal klachten is inmiddels zelfs opgelopen tot 349

Consumentenbond roept Viaplay te reageren op klachten
De oproep van de Consumentenbond

Nu roept de Consumentenbond de streamingdienst via een bericht op social media op om eindelijk eens op de klachten te reageren. Viaplay heeft namelijk een actief account op het platform, maar reageerde tot heden op geen enkele klacht.

Lees hier over het aanbod, kosten, abonnement van Viaplay.

auteur-jelco-haverkamp-vergelijkstreaming-streamingdienst-video-on-demand
Jelco Haverkamp