4 minuten reclame per uur bij goedkoper abonnement Disney+

The Walt Disney Company kondigde twee maanden geleden aan dat het een advertentie-ondersteunde goedkoper abonnement zou gaan aanbieden. Hoewel er nog veel onbekend is over het abonnement, zoals de prijs en de lanceringsdatum, weten we nu dat Disney+ het aantal advertenties tot een minimum beperkt. 

Vandaag meldde The Wall Street Journal dat Disney+ belooft de totale advertentielast te beperken tot gemiddeld vier minuten reclames per uur. Ook zal de programmering voor jonge kinderen helemaal geen commercials bevatten.

Rita Ferro, Walt Disney Company’s president van Advertising Sales, zei: “We gaan nooit gegevens verzamelen over individuele kinderen om ze te targeten.” Kleuters die hun eigen profiel gebruiken om het abonnement met advertenties te bekijken, zullen geen reclame zien. Disney+ heeft content die als merkveilig wordt beschouwd, wat erg aantrekkelijk is voor adverteerders.

Hoewel we de kosten van de advertentie-ondersteunde abonnement van Disney+ nog niet kennen, weten we wel dat Disney-managers tijdens de recente earnings call van het bedrijf hebben aangegeven dat er hoogstwaarschijnlijk een prijsverhoging zou komen voor het advertentievrije abonnement, die momenteel € 7,99 per maand bedraagt. Deze prijsverhoging wordt ingevoerd zodra het goedkopere abonnement beschikbaar is voor kijkers.

Ook concurrent Netflix werkt aan een goedkoper abonnement met advertenties. Het is nog onbekend hoeveel advertenties Netflix gaat tonen.

Lees meer over de streamingdienst Disney Plus.

auteur-jelco-haverkamp-vergelijkstreaming-streamingdienst-video-on-demand
Jelco Haverkamp