Consumentenbond: “Viaplay gaat klanten compenseren”

auteur-jelco-haverkamp-vergelijkstreaming-streamingdienst-video-on-demand
Jelco Haverkamp

 

 

De laatste maanden zijn er veel klachten over het gebruik van de streamingdienst Viaplay. Het gaat vooral om het volgen van de Formule 1-wedstrijden. Vandaag meldt de Consumentenbond dat Viaplay de klanten met verbindingsproblemen gaat compenseren.

In eerste instantie deed de streamingdienst weinig met de klachten van de consument en vaak werd de schuld van de problemen bij de consumenten gelegd. Nu lijkt de streamingdienst, met de uitzendrechten van bijvoorbeeld de Formule 1 en vanaf komende seizoen de Premier League, haar klanten tegemoet te willen komen.

“Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt. Dat is hoognodig, want ook afgelopen raceweekend kwamen er weer veel klachten binnen”.
Sandra Molenaar directeur Consumentenbond

Om in aanmerking voor de compensatie te komen, dient wel eerst duidelijk te zijn dat de problemen door de streamingdienst worden veroorzaakt. Verder is nog niet exact duidelijk wat de compensatie gaat inhouden. De Consumentenbond noemt als mogelijkheid een prijsverlaging voor de periode dat de klanten problemen heeft ondervonden.

Gerelateerde artikelen

auteur-jelco-haverkamp-vergelijkstreaming-streamingdienst-video-on-demand
Jelco Haverkamp