Goedkoper abonnement met reclame kan aantal abonnees Netflix & Disney+ laten groeien

Netflix en Disney+ willen een goedkoper abonnement met advertenties gaan aanbieden. Uit onderzoek van het Consumer Insights Panel van Telecompaper blijkt dat deze zet een groei van het aantal abonnees van beide streamingdiensten kan gaan opleveren.

Het onderzoek dat is uitgevoerd onder 1750 respondenten blijkt dat 19% van de respondenten zonder een abonnement op Netflix wel open staan voor de streamingdienst door middel van een goedkoper abonnement met advertenties. Ook huidige abonnees van de streamingdienst is met 22% van de respondenten interesse in de nieuwe abonnementsvorm.

Op dezelfde vraag als bij Netflix beantwoordt 14% van de respondenten geïnteresseerd te zijn in een Disney+ abonnement met reclame. Van de huidige abonnees van de streamingdienst van Disney blijkt 19% interesse te hebben in zo’n abonnement.

Disney liet een paar maanden geleden dat het nieuwe abonnement maximaal 4 minuten per uur reclame gaat tonen. Netflix heeft behalve een bevestiging van het goedkopere abonnement, nog niet meer informatie vrijgegeven.

Video on demand onderzoek

Vergelijkstreaming doet deze maand ook onderzoek naar de voorkeuren omtrent video on demand-services. Door deel te nemen aan dit onderzoek maak je kans op een € 50 cadeaubon van Amazon. Deelnemen kan via deze link.

Gerelateerde artikelen

auteur-jelco-haverkamp-vergelijkstreaming-streamingdienst-video-on-demand
Jelco Haverkamp