Van Netflix naar SkyShowtime: Kai Finke is de nieuwe Chief Content Officer

Geschatte leestijd: 2 minuten

Vandaag heeft Monty Sarhan, de CEO van SkyShowtime, bekendgemaakt dat Kai Finke, die voorheen als Content Director bij Netflix werkte, is aangesteld als de nieuwe Chief Content Officer bij SkyShowtime.

Met Amsterdam als zijn thuisbasis en rechtstreeks rapporterend aan Sarhan, zal Finke de leiding nemen over het team dat verantwoordelijk is voor de programmering. In deze capaciteit zal hij toezicht houden op de strategische planning en implementatie van premium entertainment van samenwerkende studio’s, evenals merchandising en planning.

Voordat hij zich bij SkyShowtime voegde, was Finke actief als Director of Content voor Netflix, gericht op verschillende Europese markten. Met meer dan twee decennia aan ervaring in productie, internationale distributie en acquisities, heeft Finke eerder ook voor Vodafone en de München-gebaseerde distributeur Telepool gewerkt.

Finke heeft uitgebreide contacten binnen de creatieve industrie, met producenten en distributeurs, en een breed Europees netwerk. Daarnaast brengt hij waardevolle ervaring mee in het introduceren van lokale content in de markten van SkyShowtime en aan een internationaal publiek. Jon Farrar, de vorige Head of Programming, zal SkyShowtime verlaten na een overgangsperiode in de komende maanden.

“De voortdurende groei van SkyShowtime’s lokale programmering, naast de wereldwijde exclusieve
series en films die beschikbaar zijn bij Paramount en NBCUniversal, maakt de service enorm aantrekkelijk voor zowel het publiek als de creatieve industrie in heel Europa. Ik ben enorm enthousiast over de kans om deel uit te maken van het SkyShowtime-team dat dit geweldige entertainment aanbod naar meer dan 20 markten brengt.”
Kai Finke

SkyShowtime heeft dit jaar al 10 originele series uitgebracht, zoals Bosé, Codename: Annika, Fleeting Lies, Poker Face, The Invisible Ladies, The Winner en Warszawianka. Een cruciaal aspect van Finke’s nieuwe functie zal zijn om dit succes verder uit te bouwen door nieuwe projecten en overnames te realiseren die aansluiten bij de behoeften van SkyShowtime’s publiek. Daarnaast zal hij nauw samenwerken met de stakeholders en leidinggevenden binnen het bedrijf om de acquisitie en het behoud van abonnees te maximaliseren.

“Kai is een bewezen programmeringsmanager die een sterke creatieve visie combineert met zakelijk
inzicht. Terwijl we blijven uitbreiden naar originele programmering, maakt zijn brede ervaring – samen met zijn kennis van onze markten – hem de ideale keuze om ons programmatieteam te leiden in dit volgende hoofdstuk van onze groei.”
Monty Sarhan, CEO Skyshowtime

Lees hier meer over SkyShowtime.

Gerelateerde artikelen over SkyShowtime