Apple denkt aan reclames in Apple TV+

Het reclamevakblad Digiday meldt dat Apple praat met grote Amerikaanse mediabedrijven en tv-zenders over het verkopen van reclame op Apple TV en de streamingdienst Apple TV+.

Try Apple TV

De baas van advertenties bij Apple, Todd Teresi, heeft de laatste tijd met veel leidinggevende van reclamebedrijven gesproken. In de komende maanden staan nog meer gesprekken gepland.

De eerste reclames binnen Apple TV hoeven we dit jaar niet te verwachten. Tijdens deze gesprekken met mediabedrijven heeft Apple aangegeven dat in het laatste kwartaal van 2022 nog geen reclametijd is in te kopen. Hieruit maken we op dat op zijn vroegst in het eerste kwartaal van 2023 reclame in de hardware en/of streamingdienst zal verschijnen.

Goedkoper abonnement Apple TV+ met reclames?

Het is onbekend of Apple ook denkt aan een goedkoper abonnement van Apple TV+ met ondersteuning van advertenties. Concurrenten Netflix en Disney+ komen al wel met een goedkoper abonnement met advertenties. Netflix kondigde afgelopen vrijdag het Basic with Ads-abonnement aan.

De streamingdienst Apple TV+ bestaat 3 jaar en heeft tussen de 20 en 30 miljoen betalende abonnees. Daarnaast zouden er zo’n 50 miljoen abonnees niet betalen, aangezien zij een jaarabonnement kregen bij de aanschaf van Apple hardware.

Het is dus bijvoorbeeld ook mogelijk dat Apple alleen advertenties aan deze niet betalende groep abonnees wil gaan tonen. Een abonnement van Apple TV+ kost € 5 per maand.

Try Apple TV

Gerelateerde artikelen over Apple TV+

Apple denkt aan reclames in Apple TV+

Apple is in gesprek met grote Amerikaanse mediabedrijven en tv-zenders over het verkopen van reclame op Apple TV en de streamingdienst Apple TV+.

Apple brengt Apple Music en Apple TV naar Microsoft-platformen

De muziekstreamingdienst Apple Music is vanaf vandaag beschikbaar op Xbox-consoles. Apple Music en de Apple TV app komen later naar Windows.

Streamingdiensten moeten meer investeren in Nederlandse producties

Streamingdiensten, als Netflix, Amazon Prime Video en Videoland, moeten 4,5% procent van hun omzet gaan investeren in Nederlandse producties.

Apple gaat vanaf 2023 10 jaar lang elke Major League Soccer-wedstrijd streamen

Apple gaat alle wedstrijden van de Major League Soccer (MLS) van begin 2023 tot en met 2032 uitzenden in de Apple TV-app.