SkyShowtime benoemt voormalig Disney-executive tot Chief Business Officer

Geschatte leestijd: 3 minuten

CEO Monty Sarhan van SkyShowtime heeft vandaag aangekondigd dat voormalig Disney-executive Hristina Georgieva is benoemd tot Chief Business Officer.

Onder leiding van Sarhan zal Georgieva de functie Distribution & Partnerships bij SkyShowtime leiden en P&L-verantwoordelijkheid hebben voor alle B2B-inkomsten. In deze nieuwe rol zal Georgieva nieuwe zakelijke ontwikkelingen en partnerschappen overzien en leiden met kabel-, satelliet- en telecommunicatiedistributeurs, evenals platforms, apparaatfabrikanten en andere partners, waaronder retailers en consumentenproducten en -diensten.

Hristina Georgieva

Georgieva diende eerder als Vice President of Affiliate Distribution & Commercial Development bij Disney gedurende vier jaar en maakte deel uit van het team dat Disney+ lanceerde in EMEA. Ze onderhandelde over de eerste deals met kabel-, satelliet- en telecommunicatiepartners, inclusief veel van de gebieden waar SkyShowtime actief is.

Georgieva heeft haar hele carrière gewijd aan het bevorderen van distributie en inkomsten. Voor Disney bekleedde ze leidinggevende functies bij Fox Networks Group en Discovery, waar ze pan-Europese commerciële strategieën, partnerschappen en distributie leidde. Georgieva zal later dit jaar in Londen worden gevestigd en zich aansluiten bij het SkyShowtime-team.

Sarhan verklaarde: “Ik ben enthousiast om Hristina te verwelkomen in het leiderschapsteam van SkyShowtime. Gedurende haar carrière heeft ze een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd als een ervaren dealmaker. Ze is bij uitstek geschikt om onze Distribution & Partnerships-functie in heel Europa te leiden. Met SkyShowtime nu actief in alle markten, zal haar uitgebreide ervaring in het uitbreiden van distributie en het genereren van inkomsten helpen bij de volgende groeifase van SkyShowtime.”

De nieuwe streamingdienst, die onlangs gelanceerd is in meer dan 20 Europese markten in slechts vijf maanden, breidt nog steeds zijn teams uit op kantoren in Amsterdam, Boedapest, Denemarken, Londen, Madrid, Stockholm en Warschau.

“Ik ben verheugd om me bij SkyShowtime aan te sluiten, vooral op zo’n spannend punt in hun avontuur, nadat ze onlangs hun Europese uitrol hebben voltooid”, aldus Georgieva. “Ik kijk ernaar uit om samen te werken met Monty en het SkyShowtime-team om het bedrijf te laten groeien, nieuwe partnerschappen met distributeurs en partners aan te gaan en hun iconische, hoogwaardige entertainment naar meer publiek te brengen.”

Versterken SkyShowtime

Daarnaast verwelkomt SkyShowtime twee nieuwe senior teamleden in de strategieafdeling. Met de aanstelling van Brett Horowitz als Vice President of Commercial Strategy en Anazia Budhwar als Director of Content Strategy, versterkt SkyShowtime ook zijn strategieafdeling. Beide teamleden brengen waardevolle ervaring mee vanuit HBO Max en Netflix, wat de groeimogelijkheden van SkyShowtime verder zal vergroten.

Met deze nieuwe aanwervingen toont SkyShowtime zijn aantrekkingskracht als een belangrijke speler in de streamingmarkt in Europa. Het bedrijf is vastbesloten om zijn positie te versterken en hoogwaardig entertainment naar steeds meer kijkers te brengen.

Lees hier meer over de streamingdienst SkyShowtime.

Gerelateerde artikelen over SkyShowtime

auteur-jelco-haverkamp-vergelijkstreaming-streamingdienst-video-on-demand
Jelco Haverkamp